Colson ipari kerekek és görgők

Kérdése van? +36301969159

Kategóriák
Colson ipari kerekek és görgők

Kérdése van? +36301969159

  • Kategóriák
    • Ipari kerekek összes
    • Ipari kerék kategóriánként
    • Alapkerék villaszerkezet nélkül
    • Úszókapu és tolókapu görgő
    • Kézikocsi
    • Műanyag termékek (dugók, marokcsavarok, stb.)
    • Szállítószalag görgő
    • Targonca kerék
    • Kitámasztó láb
  1. TARGONCA KERÉK

TARGONCA KERÉK

Targonca kerék

HÍVJON MINKET, HA ÚJ KEREKET VÁSÁROLNA A TARGONCÁJÁRA: 06 30 / 905 – 4591. 
VAGY ÍRJON NEKÜNK: INFO@COLSON.HU, INFO@CHUKFT.HU

(Szükséges információk: targonca típusa, évszám. Ha nem tudja, akkor a kerék részletes leírása, amiről lentebb olvashat)

 

 

I. MEGHAJTÓ, TÁMASZTÓ ÉS VILLAGÖRGŐINK RÖVID SZAKMAI JELLEMZŐI:

Kerekek és görgőkkel szemben támasztott legfőbb műszaki elvárások:

  • A legkülönbözőbb területeken is biztonsággal működjön, (mint pld. hűtőházak, trópusi körülmények, tengerpart, de működhetnek robbanásbiztos vagy savas/lúgos környezetben is.)
  • Korrózióval szembeni védelem a legellenállóbb legyen rendszerint az acél felületet horganyozzák és ezután még kék/sárga passziválás alá vetik.(ellenőrzés a DIN EN ISO 9227 szerinti szabvány szerint.)
  • Extrém üzemi hőmérsékletek mellett is alkalmas legyen hosszabb távon

A futófelületként használt anyagok teherbírása és stabilitása lecsökken hidegben vagy melegben. Nagy hőmérsékletnél a terhelhetőség és az élettartam is számottevően lecsökken. Mindemellett nagy statikus terhelés esetén nagy hőmérsékletnél a kerék ellaposodásának veszélye is megnő. Alacsonyabb hőmérsékletnél számos elasztomer merevsége és keménysége nő meg, -különösen a gumié, de számos poliuretáné is- az anyagok rugalmassága pedig romlik.

Antisztatikus/elektromosan vezető tulajdonság

Az antisztatikus/elektromosan vezető kerekek biztosítják az elektrosztatikus kisülést, amit a targonca vagy a szállított áru generál. A görgő vagy kerék akkor tekinthető elektromosan vezetőnek, ha az ellenállása nem lépi túl a 104 Ω- értéket.
Abban az esetben, ha a kerék ellenállása nem lépi túl a 10 7 Ω-ot antisztatikus-nak tekinthető a kerék vagy gtörgő. Hogy a lakfestett alkatrészek vezetési képessége is biztosított legyen (ez lenne a felni/agy), a szerelési és összekapcsolt ponton el lehet távolítani a festéket. A vezetés hatékonyságát befolyásolja a piszkos futófelület és más környezeti körülmények így ezeket a kezelőnek időszakonként,- karbantartási tervnek megfelelően-, ellenőriznie kell.

  • Kémiai ellenállási képesség

Ez akkor fontos, ha az kerekek és görgők közvetlen kapcsolatba kerülnek agresszív anyagokkal., amikor is mérni és ellenőrizni kell annak a koncentrációjától, az érintkezés időtartamától és más környezeti hatásoktól függően, -mint a hőmérséklet és a páratartalom.

Kerekek, görgők típusai:


A raktári anyagmozgató gépek kerekei és görgői sokfélék lehetnek.
Egy azonos bennük, hogy mind a talajon gördülnek.

Tervezésük szerint a rugalmas, lágyabb és sima ipari (epoxigyantás) padlón optimális az üzemeltetésük, mivel a futófelület anyaga kemény poliuretán. (Sh A 90 – 98 közötti a keménységgel)

Meghajtókerekek:

A raktári targoncák meghajtókereke a hajtáslánc által átadott erőt mozgássá alakítja. A kerék és motor között hajtómű található, ami az áttételezést végzi. (tengelykapcsoló és sebességváltó nincs, mivel a motor állandó közvetlen kapcsolatban van a hajtóművel.) A villanymotor meghajtásával a sebesség – állítást ill. a menetirány váltását a forgási irány megfordításával a menetvezérlő elektronika szabályozza. A forgást a csapágyazott kerékagy adja, amire csavarkötéssel lesz rögzítve a meghatókerék, ami rendszerint fémtárcsára sütött vagy ragasztott többnyire poliuretán futófelületű kerék.

Támasztó- vagy stabilizáló kerék

Gyalogkíséretű targonca esetében használatos, amikor a gépen a kezelő felől az egyik oldalon vagy pedig középen van a hajtókerék. Előbbi esetben az ellentétes oldalra kerül a támasztókerék, utóbbi esetben kétoldalról támasztja a vázszerkezetet. Ezek a stabilizáló kerekek arra valók, hogy menet közben kanyarodáskor se tudjon a targonca megbillenni; meghajtókereke pedig mindig a földön maradjon. A kerekeket egy vízszintesen csapágyazott villába szerelik be, ami biztosítja, hogy a menetirány változtatása esetén el tudjon kanyarodni. Maga a kerék is természetesen csapágyazott. Sokszor függőlegesen állítható, hogy a menetkerék jól illeszkedjen a talajhoz. A futófelület nagy teherbírású poliuretán, ami kiválóan alkalmas a magasabb mozgatási sebességnél is.

A gép felépítésének megfelelően egy meghajtókereke és két első támasztókereke van. A támasztókeret a gép első felére szerelik a kitolószerkezet két oldalán található nyúlványokra.

Villagörgő

A gyalogkíséretű targonca vagy a kézi raklapemelő, béka villái alá szerelt görgőket nevezzük így. Mivel ezeknek az emelőgépeknek nincs ellensúlyuk, így a teher alatti villagörgő biztosítja a gép egyensúlyát, lehetővé teszi a rakomány emelését. A görgők csapágyazva egy fix tengelyre vannak szerelve. Anyaga általában poliuretán vagy keményebb műanyag.

Kézi raklapemelő kormányzott kereke

A kézi raklapemelőt duplán szerelt kormányzott kerékkel tudjuk hátrafelé elfordítani.

Rendszerint golyós csapágyazásúak.

Anyaga lehet poliuretán, műanyag vagy gumi. A gumi futófelület a legpuhább és nagy a gördülési ellenállása, így főként alacsony sebességű mozgatásra alkalmas. Rossz talajviszonyok esetében viszont nagyon előnyös.

 Kerék és görgő-kiválasztás lehetőségei:

Mi kerék és görgőgyártóként biztostani tudjuk a cserealkatrészek pótlását az alábbi gyártók termékeinek beazonosításával, mint:Atlet, Bader, Baumann, BT, Caterpillar, CIMA, Crown, Deca, Etwo, FABA_Balduin, FENWICK_LANSING_LINDE, Genkinger, Hyster, ICEM, Jungheinrich, Kahl, Lafis, LOC, Manusur, MIC, Montrac, Nacco, NISSAN, OMG, Pimpespo, Pramac, Prat, Raymund, Rocla, Samag, Sichelschmidt, Steinbock, STILL,Stöcklin, Technostile, Tekno, Vestergaarden, Wagner, Yale

 A pontos beazonosításhoz mindenképp hasznos és időt megtakarító mindkettőnknek, ha- tudja az alkatrész OEP (eredeti alkatrész, ill referencia) számot, ami a gépkönyvben szerepel;- Ennek hiányában az adattáblán lévő típus, gyártási szám ill év is sokat segít,

  • vagy ha egyik sincs a kerék/ görgő pontos méreteit kérjük megadni, mint

– külső (meghajtó kerekeknél belső) átmérőt mm-ben,

– szélességi adatot a futófelületnél és tengelyhosszon,

– tengelyméretet mm – ben

– a kerék vagy görgő belső tárcsájának beleértve különösen meghajtó keréknél a

 csavar-rőgzítés számát és méretét

– a futófelület anyagát (vulkollan, poliuretán, műanyag vagy gumi) és színét
 beleértve, hogy nyommentes vagy nyomot hagyó-e a futófelőlet

– milyen csapágyazottsággal gyártották a kereket/görgőt,

– mik az üzemi körülmények pontosan; elsősorban a talaj és alkalmazási körülmények,
 beleértve a teherbírást és használati gyakoriságot is.

Azt pedig ma már mondani sem kell, hogy odaillő FOTÓ(k) elküldése milyen sokat számít! (független a fenti adatokon túl is, mert gumiköpenynél a méretek is nagyon lényegesek, és a kellő futófelület kiválasztását is jól elősegíti a kép.)

Lehetőségük van arra is, hogy nálunk az ismert görgőgyártók cikkszámaival is érdeklődjön és ajánlatot kérjen, mint – a Blickle, Räder-Vogel, Stellana,Tente, Torwegge, Wicke.

II. Karbantartás,

 Biztonsági szempontból fontosa kopó ill. cserealkatrészek időben való pótlása.


 Ha van karbantartási (ütemezett) terv a cégnél az pontosan szabályozza
 azokat az időközöket és személyeket, akiknek ez a feladata.

–Ha nincs akkor lehetőség szerint minden munkakezdetkor meg kell nézni sérült- e az abroncs/futófelület (bevágások és törések) láthatóak e?
– kis rövid próba-futás során észlel-e valami szokatlant, rendkívülit?
– megvan-e a kellő stabilitás az anyagok mozgatása esetén is?

 A kézi emelésű targoncáknál is fontos, hogy a vezető ismerje a használati és anyagmozgatási szabályokon túl a gondos, karbantartást, ami kiterjed az időszakonkénti (lehetőség szerint ¼ éves zsírzásokra, olajozásokra is megnövelve ezzel a kerék/ görgő élettartamát.

 III.A. Általános logisztikai piaci helyzet _ térségi szerepünk fejlesztése

A 2007-ig szakmai szervezetek által kidolgozott „Közép – kelet Európai logisztikai központ” koncepció sajnos eddig még nem jött létre.

Ebben a magyarországi logisztikai kormányzati stratégia hiánya a felelős első sorban

(közlekedési infrastruktúra elemeinek, mint – vasút, vízi, légi szállítás-, feltételeinek versenyképessé tétele ill. fejlesztése továbbá a vámolási feltételek korszerűsítése is.)

A piaci szereplőknek pedig fejleszteni kell a logisztikai központokat, informatikai rendszereket, vezetőik és dolgozóik oktatását (nyelvtanítással egyetemben) olyan területeken is, mint K+F, versenyképes szolgáltatás.

Ha a kormányzat nyitott lesz és elkötelezi magát a kidolgozott koncepció mellett ezen iparágban elérhetővé válik a GDP részesedés megduplázása; mint a fejlett nyugat-európai országokban.

III.B. Piaci szereplők Magyarországon:

 az alábbielérhetőségek bármelyikén.

  • A világvezető, – szinte teljes körű anyagmozgatási megoldásokat kínáló targoncagyártója -, a Toyota, A TMHG (Toyota Material Handling Group székhelye Colombus US) mostanra számos gyártórészleggel és kutatás – fejlesztő részleggel rendelkezik.
    1987-ben közös vállalat lesz a francia Manitouval majd a BT megvásárlásával /2000-ben/ nagyban erősítette Európai vezető pozícióját.
    Jelenleg Japánban, az USA-ban, Franciaországban és Svédországban készítenek targoncákat. 1995-ben már elérték az egymillió eladást.
    Az első főként gáz és dízel hajtású modelljeik maximális emelés tömege 1.3 tonna volt, ami mostanra már (ellensúllyal) 8t.-ig is tud emelni.
    Az elektromos és sok elektronikai/logisztikai újítással rendelkező típusok is standard 3,5 – 4 t.-t tudnak mozgatni.
     A Toyota kiváló hírnevét a megbízhatóságának, minőségének és tartósságának és folyamatos felhasználóbarát pontosabban végfelhasználót támogató fejlesztéseiknek köszönheti.
    Ezeket szinte felsorolni sem lehet; csak párat megemlítve:

– Automatikus, a fülkéből kiszállás nélkül lehetőség van a villák távolságának állítása ill. alaphelyzetbe állítására;

– Automatikusan,-akár vezető nélkül-, vezérelt anyagmozgató gépek;

– Flotta irányítás, ahol a több targonca egymással is tud kommunikálni ill. csatlakoztatni lehet abba a központi vezérlő rendszerbe, ami minden folyamatot biztonsággal irányít és utólag lekérhető protokoll az elvégzett munkákról gépadatokról és a hamarosan elvégzendő javításokról cserékről is, beleértve a kereket és görgőt is

A világ második legnagyobb gyártója árbevételt tekintve a Toyota után a Kion Group AG (KION Group néven) német multinacionális anyagmozgató berendezések gyártója, székhelye Frankfurtban, Hessenben, Németországban van. Fő termékei az intralogisztika, a raktári megoldások és az ipari targoncák. A KION-csoportot 2006-ban a Linde- anyagmozgató berendezéseire szakosodott Csoportja alapította.
Ekkor a Linde AG új struktúrát jelentett be a BOC-csoport megvásárlását követően.
A kombinált vállalkozás gáz- és mérnöki üzletágai, a Linde Csoport és az anyagmozgató vállalkozások (Linde Material Handling, STILL és OM); Carrelli Elevatori SpA), a KION Csoport tagja lettek. A Linde AG értékesítette a KION csoportból a Kohlberg Kravis Roberts és a Goldman Sachs részlegeket a Capital Partners cégnek mintegy 4 milliárd euróért. 2009 – 2011 között a KION Group Kínában Shandong Heavy Industry Weichai Power (25%-os részedésével) és Indiában a Voltas céggel (34%-os részesedés-vétellel) új közös anyagmozgató gépeket gyárt. 2013 februárjában a KION Csoport nyilvánosan megegyezett a finn darugyártó Konecranes céggel, hogy értékesíti neki a Linde márkanéven elterjedt rakodó gépe; üres és a megrakott konténerkezelő termékcsaládja termékjogait. 2016 júniusában a KION Group megvásárolta a Dematic céget hogy a világ vezetője legyen a fejlett anyagkezelési megoldásokban.

A Jungheinrich napjainkban a világon a harmadik legnagyobb teljeskörű anyagmozgató gépeket gyártó vállalata. Az előtte álló gyártókkal ellentétben- akik több márkanévvel kínálják a gépeket-, ők csak a saját “Junghienrich” márkanévvel forgalmazzák gépeket. Legtöbben a jó minőségű, megbízható egyedi megoldásokat kínáló gyártóként és forgalmazóként ismerik őket az anyagmozgatási szakmában. A vállalat kiforrottabb termékei az elektromos targoncasorozatok és a raktári gép- verziók. Ezek a termékek híresek megbízhatóságukról, kényelmes, felhasználóbarát kezelésükről. Legújabb fejlesztéseik a robotizált típusok; egyedi és nagyüzemi viszonyokra tervezett gépsoruk. (idehaza a mórahalmi műanyag tasakokat, fóliákat gyártó teljesen automatizált gépsor, amivel a gyártási mennyiséget 7 t.-ról kb.450t.-ra lehetett megemelni.) A német gyártó piacvezető a raktári gépek területén Európában.
A többi vállalattal ellentétben törekedik arra, hogy saját tulajdonában lévő leányvállaltok által kerüljön a piacra. A használt gépeket is saját márkaképviseletei egymás közötti értékesítésében forgalmazza. A „komissiózó” anyagmozgatási területre is nagy hangsúlyt fektetnek és az egyre inkább előtérbe kerülő targoncabérlet – konstrukcióját is felkínálja vevőinek.

FELHASZNÁLÓK / PIACOK:

Logisztikai cégek; parkok, raktározástechnika, tárolástechnika, anyagmozgatás és elosztásban érdekelt hazai és nemzetközi hátterű gyártó és összeszerelő közép és nagyvállalatok, targonca szakszervíz és alkatrészkereskedelemre szakosodott kis és középvállalatok, karbantartók, termelésirányítók, anyagbeszerző

IV. Colson – kerekek a minőség védjegye

Több mint 60 éves hagyomány

Colson Europe része egy nemzetközi Colson Group® csoportnak, aki a világon több mint 60 éve a kiváló kerek és görgők gyártója és szállítója az egyszerű kerektől az ipari; pontosabban fejlett és összetett gépipari görgőkön át az összetett nehézkivitelű speciális gyártmányokig.

Nagyon sok szakágnak gyártunk kerekeket és görgőket,-mint most legújabb gyártásfejlesztésünknek köszönhetően-, a targoncákra, anyagmozgató berendezésekre ill. anyagmozgató készülékekre is.

Névjegyünk az átláthatóság, cselekvés és hitelességét.

Folyamatosan keressünk az új megoldásokat a kerekek és görgők javítására, hogy mindenütt a „mozgó világ” legnagyobb gyártója maradhassunk.


Colson gyártmányainak előnye:

Colson olyan nemzetközi vállalat-csoport , amelyben vannak termelő üzemeink Európában, Észak- és Dél-Amerikában, Kínában és távol keleten Malajziában, Ausztráliában. Ennek révén igen jó lehetőséggel rendelkezünk arra, hogy pontosan azt tudjunk Önnek időben és minőségben szállítani, amit elképzelt. 

Az új gyártmány- paletta bővülése révén elsősorban a piacvezető Toyota / BT, Linde, Still, Jungheinrich gyártmányú meghajtó, támasztó és villagörgőit érinti, amik acél- és aluminium – keréktárcsás poliamid és poliuretán futófelületű standard típusok az EU-, szabványoknak megfelelően.

Targoncákhoz, raktári anyagmozgató gépekhez, készülékekhez kínáljuk a kerekeket és görgőket. Tehát a gép gyártója lehet Linde, Still, Jungheinrich, BT, Crown, Hyster, Yale vagy akár más típus is mi ezeket a cserealkatrészeket az előírt, jó minőségben szavatossággal és kedvező ár-aránnyal adjuk át vevőinknek.

25. 000 tesztelt megoldás

Minden kerekünket ill görgőnket alaposan teszteltük és teszteljük speciális vizsgálatokkal. Az általunk kínált kerekek és görgők olyan anyagokból gyártjuk , amelyek megfelelnek a legmagasabb minőségi követelményeknek, és gyáraink műbizonylatai, megfelelnek az ISO 9001: 2008 nemzetközi szabványnak. Munkával és energiával nem takarékoskodunk a minőségi tesztek és minőségjavítás terén, amely szintúgy az Ön Colson elégedettségének garanciája.

Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
COLSON HUNGARY
  • 1222 Budapest, Gyár utca 17
  • +36301969159
  • info@chukft.hu
Webáruház készítés
  • Ipari kerekek összes
  • Ipari kerék kategóriánként
  • Alapkerék villaszerkezet nélkül
  • Úszókapu és tolókapu görgő
  • Kézikocsi
  • Műanyag termékek (dugók, marokcsavarok, stb.)
  • Szállítószalag görgő
  • Targonca kerék
  • Kitámasztó láb
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.